Jak jsem už nakousnul, v kluzkých kalhotách nejsem prakticky schopen sedět na mé oblíbené židli. (Začal jsem letos občas jezdit v neděli do práce na kole. Když bylo teplo, ničeho zvláštního jsem si nevšimnul. Asi předminulou neděli byla však kosa, tak jsem měl poprvé tepláky – silonové snad. Po dosednutí na mou SYNCHRONNÍ židli jsem zažil šok – tehdy jsem si uvědomil, že musím rozjet firemní blog a podělit se o (nejen) tento ZÁSADNÍ poznatek s ostatními.)
Opravdu, kdo nezkusil zdravě DYNAMICKY sedět na moderní ergonomické SYNCHRONNÍ židli (s nezaaretovaným opěrákem) v hodně klouzavém oděvu, tak neví, o čem mluvím.
Jde totiž o to, že každá židle se synchronní mechanikou, má-li správně nastavený přítlak zádové opěry, nás neustále vytlačuje (vyhání, odstrkuje) ven ze sedáku směrem dopředu. To je sice nepříjemné, ba co více, až nebezpečné, ale nic s tím nenaděláme – ostatní výhody synchronní mechaniky toto zdaleka převáží. Nebezpečné je to proto, že jakmile nesedíme ZCELA vzadu, bederní opěra je k ničemu a můžeme se opět vesele hrbit, jak za starých časů
Tento problém nemají sice např. křesla (s pevně daným úhlem mezi sedákem a opěrákem), ale všechny ostatní špatné vlastnosti křesel je už (minimálně na naší pražské provozovně) odsoudily do propadliště dějin
Avšak zpět k synchronní mechanice. Tímto problémem netrpí tolik klidní lidé, co se nevrtí, naopak ti, co se neustále otáčejí, pro něco natahují apod., jsou mnohem úspěšněji vystrkováni ven. Nezbývá, než si mnohokrát denně, znovu a znovu poposednout až dozadu.
No a tento negativní jev je právě závislý ve velké míře na kombinaci potahu sedáku a našeho zahalení zadnice a stehen. Teď je už jasné, že mým silonovým teplákům by nepomohl asi žádný potah a naopak u koženého sedáku (a podobně hladkých, klouzavých) musíme dát veliký pozor na výběr oblečení – osobně kůži na synchronní židle nedoporučuju.
To byl možná jeden z důvodů, proč na křeslech byla tak často kůže – ona tam totiž vůbec nevadila (kromě veder bez klimajdy
Ale proč já si tu plácám Když navštěvuju firmy (vyjímečně i kvůli reklamacím, ale většinou z důvodu představení novější, lepší židle), které si před lety od nás braly relativně drahé a dobré židle a vidím, jak zaměstnanci na nich sedí (samozřejmě špatně), tak se mi občas chce se vším praštit (teď mi napadl Sisyfos)
Pochopili jste doufám, že jestli nám chcete udělat radost, až k nám přijdete pro židli, nastudujete si předem kapitolu produkty\sedací nábytek\čtěte jako 1. a teorie\ergonomie (bohužel stále nevíme, jak tyto dva soubory sloučit a zda-li to vůbec jde) a tento blog (až na něm bude víc mouder – nebo snad moudra?) Uf.