Židle mají více vlastností, ale v praxi jen 3 z nich uživatele zajímají. Jsou to:
- ergonomie
- pohodlí
- design (v úzkém smyslu vzhledu)
Známe stovky židlí, které jsou pohodlné a krásné, pár těch, co jsou ergonomické (více či méně) a současně pohodlné a ještě méně těch ergonomických (více či méně), při jejichž spatření neutrousíme brr…
Neznáme ale ani jednu židli, která by byla zcela dokonalá ve všech třech směrech.
Většina zákazníků hledá pohodlí a/nebo design. Ergonomii požadují jen ti, kteří jsou už postižení (negativními průvodními jevy spojenými se sezením, nedostatkem pohybu atd…) a pak pár jedinců předvídavých, inteligentních či jak je nazvat.
No a jelikož u nás je na prvním (i posledním) místě ergonomie – na pohodlí a hlavně design jsme už dávno rezignovali – je skoro vyloučeno, že by se u běžného českého zákazníka u nás kryla poptávka s nabídkou.
Proto ta silná věta v nadpisu: RADĚJI K NÁM NECHOĎTE – šlo by i: PRO VÁS TU ASI NEJSME nebo NEJSME TU PRO KAŽDÉHO apod… 😉
Naštěstí k nám chodí prakticky jen ti postižení, poučení, předvídaví apod., jinak by bylo pro naše mozky příliš devastující, pouze vyprovázet neuspokojené klienty.